loader
تمامی محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایکس ویژن شامل ارسال و نصب رایگان می‌باشد

روش های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

سالهاست که ماشین لباسشویی دیگر یک کالای لوکس نیست، بلکه به یک نیاز ضروری برای خانواده های معمولی

شهری تبدیل شده است. شستن انبوهی از لباسها در عرض چند دقیقه ماشین‌های لباسشویی را به یک دستگاه شگفت انگیز تبدیل کرده است.

با این حال حتی امروزه، افراد زیادی وجود دارند که از کاربرد عملیاتی صحیح آن آگاه نیستند. از این روی، ما در وبلاگ قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که به شما کمک می کند طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

نکات و اقدامات پیشگیرانه ذکر شده در مقاله موجب افزایش طول عمر ماشین لباسشویی می گردد، پس با ما همراه باشید.

به اندازه ظرفیت لباس داخل لباسشویی بریزید

بار کردن لباس ها بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی به دستگاه آسیب میزند. همیشه باید اطمینان حاصل کنید که بیش از حد ظرفیت، لباس داخل دستگاه نریزید. فضایی به اندازه یک دست در بالای آن خالی بگذارید تا لباس‌ها در حین شستشو بتوانند به درستی بچرخند. همچنین مطمعن شوید که قبل از شستشو، لباس ها به طور یکنواخت داخل درام پهن شده اند.

موتور لباسشویی با تکنولوژی دایرکت درایو

در حال حاضر برخی از تولید کننده های ماشین لباسشویی، محصول خود را به موتورهای مختلف با تکنولوژی اینورتر مجهز کرده اند. این سیستم دارای چندین سنسور و ریزپردازنده است. که به طور هوشمند بار شستشو و فشار آب را شناسایی کرده و چرخه را بر اساس آن تنظیم می کند. در واقع این نوع از لباسشویی ها بسته به میزان لباس، قادر هستند. سرعت و حرکات متنوع در حین شستشو را بکار گرفته و نتیجه شستشو را بهینه کنند.

سطح آب را بررسی کنید

تا حد امکان باید از سرریز آب جلوگیری کرد. لباسشویی های جدید مجهز به تکنولوژی Overflow control هستند.

این سنسور میزان آب و انحرافات سطح آب در درام را اندازه گیری می کند. در صورت افزایش سطح آب از سرریز شدن آن جلوگیری می کند. همینطور برنامه های شستشو مثل Eco به دستگاه کمک می کند تا میزان مصرف آب و زمان شستشو را در طول چرخه تنظیم کند، بنابراین مصرف آب و انرژی را بهینه می کند. نشت آب از ماشین لباسشویی می تواند علل متعددی داشته باشد. مثل پارگی لاستیک دور درب، ایراد پمپ تخلیه، شکستگی در مخزن پودر و … که در صورت مشاهده آن بهتر است با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

ماشین خود را تمیز نگه دارید

تمیز کردن و نگهداری منظم به شما این امکان را می دهد که دستگاه خود را برای مدت طولانی تری کارآمد نگه دارید. مواد معدنی آب سخت، آلودگی و پرز لباسها و مواد شوینده باقی مانده که در طول زمان در داخل درام و لوله ها جمع می شود. ممکن است باعث ایجاد رسوبات و کپک در داخل دستگاه شما شود. پیشنهاد می شود هر چند وقت یکبار درام و لوله های ارتباطی را به کمک کمی شوینده و آب داغ شستشو دهید. ماشین های لباسشویی ایکس ویژن دارای برنامه شستشوی خودکار درام (Drum Clean) هستند. فقط کافیست این برنامه را انتخاب کرده و کمی شوینده داخل مخزن پودر دستگاه بریزید تا به راحتی تمام آلودگی های داخل دستگاه و لوله ها پاک شوند.

در صورتی که دستگاه شما بوی بد می دهد حتما از یک فرد متخصص برای بررسی و سرویس دستگاه کمک بگیرید.

از شوینده مناسب استفاده کنید

استفاده از یک شوینده مناسب نیز برای نتایج کارآمد و بهتر بسیار مهم است. پشنهاد می کنیم برای شستشوی هر نوع لباس از شوینده مناسب همان نوع استفاده کنید. باید بدانید که متناسب با حجم لباس ها مواد شوینده بریزید تا بیش از حد کف نکند. مواد شوینده در آب با دمای بالا بهتر عمل کرده و بیشتر کف می کنند. در برنامه هایی که با دمای بالاتر لباسها را شستشو می دهد، اگر بیش از اندازه شوینده استفاده شود ممکن است میزان کف زیاد شده و سرریز شود. ماشین های لباسشویی ایکس ویژن

دارای ویژگی کنترل فوم هوشمند هستند و به کمک سنسورهایی که بر روی آنها تعبیه شده، قادرند کف اضافی را تشخیص داده و به طور خودکار آن را کاهش دهند و در نتیجه از سرریز شدن کف جلوگیری کنند.

از برنامه های شستشوی مناسب استفاده کنید

اکثر کاربران طبق عادت، از یک یا دو برنامه شستشو برای شستن لباس ها استفاده می کنند. استفاده از برنامه های مختلف با توجه به نوع لباس و نیاز شما به دستگاه کمک می کند تا با حداکثر پتانسیل خود کار کند. نتایج بهتری به دست آورد. لباسشویی های امروزی مجهز به برنامه های متنوعی برای شستشوی لباس ها هستند که قادرند حتی سخت ترین لکه ها را از روی لباس پاک کنند. کافیست پس از راه اندازی محصول، دفترچه راهنمای آن را مطالعه نموده و با برنامه های شستشو آشنا شوید. هر بار با توجه به نوع لباس و میزان کثیفی آن برنامه مناسب را انتخاب کنید.

اقدامات پیشگیرانه ای که باید برای بهبود عملکرد ماشین های لباسشویی انجام دهید

·         هیچ گاه ماشین لباسشویی را در حمام و اتاق های مرطوب نصب نکنید.

·         جیب لباس های خود را خالی کنید. هر گونه اشیا تیز یا سفت مانند سنجاق، سکه، میخ، پیچ و … را که ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند، خارج کنید.

·         استفاده از شلنگ های کهنه و قدیمی ممنوع است. شلنگ های کاملا سالم تهیه کنید.

·         از شوینده مناسب و توصیه شده برای شستشو استفاده کنید. از حلال های سمی و شیمیایی برای تمیز کردن لباس ها و یا خود دستگاه استفاده نکنید.

·         تا جای ممکن از شستن پتو خودداری کنید.

·         در حین شستشو آب را به صورت دستی داخل دستگاه پر نکنید.

·         پس از اتمام چرخه، همیشه حدود 2 دقیقه صبر کنید تا درب دستگاه باز شود.

·         بعد از هر بار شستشو، جاپودری و لاستیک دور درب را تمیز و خشک کنید.

·         برای جلوگیری از تجمع آلودگی در داخل درام، هر شش ماه یکبار از برنامه شستشوی درام استفاده کنید.

در نظر داشته باشید، افزایش طول عمر ماشین لباسشویی فقط به مدت زمان شستشوی لباسها و دفعات استفاده از این محصول محدود نمی شود، بلکه به نحوه کارکرد و نگهداری صحیح و سرویس و تعمیرات به موقع نیز بستگی دارد. 

 

ارسال نظر

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

*
*

سوالات متداول

موارد زیر ممکن است موجب نخ کش شدن لباس و یا آسیب به پارچه شود:

  • ممکن است برنامه شستشو مناسب با پارچه لباس نباشد. لباسهایی که پارچه ظریف دارند حتما باید با برنامه شستشوی مناسب با همان نوع پارچه شسته شوند.
  • اگر دور خشک کن بالا انتخاب شود امکان آسیب به لباس وجود دارد. در صورتیکه لباسهای شما پارچه ظریف و حساس دارند از دور خشک کن پایین برای خشک کردن آنها استفاده کنید.
  • لباسهایی که دارای زیپ و زیور آلات هستند می توانند در هنگام شستشو موجب نخ کش شدن لباسهای دیگر شوند.
  • سطح درام را چک کنید. فضای داخلی درام باید کاملا صاف و بدون تیزی بر روی آن باشد.

در هنگام استفاده از نرم کننده موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نرم کننده را تا زیر خط MAX داخل جاپودری بریزید.
  • بهتر است نرم کننده را با آب رقیق کنید.